سردبیر
فلسفه و کلام
- www.ahmadbeheshti.ir/
- beheshtiatu.ac.ir
- بیشتر
تحصیلاتش را در حوزه علوم تربیتی، برنامهریزی آموزشی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی گذرانده، در دوره دکتری رتبه برتر و بورسیه کانادا شد اما به دلیل دغدغههای ذهنیاش در ایران ماند و به پیشنهاد پدرش (آیتالله احمد بهشتی) همزمان در حوزه و دانشگاه تحصیل کرد.
محیط خانوادگیاش ذووجهینی بود هم در خانواده به علم آکادمیک اهمیت میدادند هم حوزه به همین دلیل هر دو را زیر نظر اساتید فن آموزش دید.
حجتالاسلام والمسلمین سعید بهشتی که کتاب «آئین خردپروری» اش در سال 87 برگزیده جشنواره فارابی شد، میگوید که به دست پدر و استادش معمم شده است.
وی عضو انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، انجمن فلسفه تعلیم و تربیت بریتانیای کبیر و کانادا، شورای فرهنگی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه علامه و ... بوده و میگوید که آخر هفتههایش به خانواده تعلق دارد مخصوصاً پنجشنبهها که از آن به نام یوم البیت نام میبرد.
حجتالاسلام بهشتی در زمینه اصلاح و بازنگری در سر فصلهای برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، گرایش تعلیم و تربیت اسلامی، با هدف اسلامیسازی آن و اجرا و عملیاتیسازی برنامه جدید پس از تصویب در دانشگاه از نیمسال اول 89-1388 مشارکت داشت.
اعضای هیات تحریریه
- gharamaleki.ir/
- akhlagh_85yahoo.com
- بیشتر
آموزش و پژوهش مهمترین مشغله اوست، اگرچه در موارد متعددی هم کارهای اجرایی را پذیرفته است (نک: سوابق حرفهای علمی). مهمترین حادثه در زندگی علمی ایشان در سال 1376 رخ داد که به تصمیم زیر منجر شد: «وقف به پژوهشی که نیاز مبرم اجتماعی باشد، حوزه و دانشگاه پاسخگویی بالفعل آن نباشد و از توان علمی من هم خارج نباشد». حاصل این تصمیم فعالیت در سه حوزه شد: تصحیح برخی آثار مهم منطقی، تدوین روششناسی مطالعات دینی و تدوین آثار و طراحی دورههای آموزشی در اخلاق حرفهای. ایشان هم اکنون بیشترین فرصت خود را به پژوهش و آموزش در اخلاق حرفهای اختصاص میدهد. در کارنامۀ پژوهشی ایشان انتشار سی و سه کتاب و صد مقاله و راهنمایی قریب به دویست پایاننامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری است.
cv دکتر احدفرامرزقراملکی
زندگی نامه علمی و حرفه ای
دکتر احد فرامرز قراملکی
احد فرامرز قراملکی در خرداد 1340 در قراملک تبریز به دنیا آمد. پدرش دهقان پرتلاش و نجار ماهر بود. تحصیلات عمومی را در تبریز و آموزش عالی را از سال 1358 تا 1373 در دانشگاه تهران انجام داد. پایان نامه تحصیلات تکمیلی وی، برهان نظم و تحلیل قضایا است. وی در سال 1373 استادیار، 1381 دانشیار و در سال 1385 استاد دانشگاه تهران شد.
سابقه حرفه ای
معاونت مدیرکل پژوهش های اسلامی وزارت ارشاد اسلامی، ریاست هیات مدیره شرکت توسعه مدیریت سبا، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه تهران، سردبیری ماهنامه توسعه مدیریت، فصلنامه مقالات و بررسی ها و فصلنامه اندیشه نوین دینی در کارنامه اوست. وی در شورای کیفیت دانشگاه تهران، شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت و درمان، هیات کرسی های نظریه پردازی، هیات مدیره انجمن اخلاق کسب و کار، هیات مدیره انجمن ایرانی فلسفه دین و هیات موسس مرکز پژوهش اخلاق حرفه ای راز عضویت دارد. وی در صنعت فعالیت های حرفه ای خود را از 1375 در ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها آغاز کرد و علاوه بر تالیف آثار به طراحی و اجرای پروژه های گوناگون در صنایع معدن، خودرو، نیرو، بانکداری و نیز سازمان های آموزشی پرداخت. وی تا کنون بالغ بر هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و مشاوره ای در ترویج اخلاق حرفه ای برگزار کرده است. دکتر قراملکی اینک استاد، مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی و رئیس پژوهشکده اخلاق حرفه ای دانشگاه تهران و سردبیر نشریه علمی- پژوهشی پژوهشنامه اخلاق است.
فعالیت های پژوهشی
فرامرز قراملکی در پنج زمینه فعالیت علمی دارد: یک، وی در منطق علاوه بر تالیف کتاب آموزشی و نیز جستار در میراث منطق دانان مسلمان، چهار اثر تاریخی را باهمکاری دانشجویانش تصحیح کرده است: الملخص، نقدالاصول، تحفه السلاطین و پارادوکس دروغگو. دو، وی در دین پژوهشی، هندسه معرفتی کلام جدید، مبانی کلامی دعوت انبیاء، شرح نبوت تجرید الاعتقاد، استاد مطهری و کلام جدید، روش شناسی مطالعات دینی، اصول و فنون پژوهش در دین پژوهی را منتشر کرده است. روش شناسی که نخستین اثر در این زمینه است و نیز هندسه معرفتی کلام جدید به عربی ترجمه و در بیروت منتشر شده است. سه، وی در حوزه عمومی؛ چکیده پایان نامه های دکترا، شیوه تدوین پایان نامه، ارمغان نقد و احیاگر میراث را منتشر کرده است.
چهار، روش شناسی فلسفه ملاصدرا به فارسی در تهران و با ترجمه عربی در عراق منتشر شده است. پنج، بیشترین تالیف دکتر قراملکی در سال های اخیر در اخلاق و اخلاق حرفه ای است: اسوه ساده زیستی، پرده پندار، اخلاق حرفه ای، موانع رشد اخلاقی سازمان ها(با همکاری رستم فلاح)، در آمدی بر اخلاق حرفه ای، اخلاق سازمانی، اخلاق حرفه ای در تمدن ایران و اسلام و اخلاق کاربردی در ایران و اسلام(هر دو با همکاری دانشمندان)، اخلاق در سازمان های مردم نهاد، سازمان های اخلاقی در کسب و کار. آخرین اثر دکتر قراملکی نظریه اخلاقی محمدبن زکریای رازی(1391) است. وی احیاء نظریه های اخلاقی دانشمندان مسلمان را از ابن مقفع و کندی تا سده هفتم در دست پژوهش دارد. از دکتر قراملکی بالغ بر صد مقاله منتشر شده است. آموزش، مشاوره و پژوهش در اخلاق حرفه ای با رویکرد سازمانی، فعالیت اصلی او در سال های اخیر است.اعضای هیات تحریریه
فلسه و کلام
- porseshahmadbeheshti.ir
- بیشتر
وی در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه شد و همزمان با دروس حوزوی، تحصیلات غیرحوزوی خود را نیز ادامه داد. وی در سالهای تحصیل، از استادان بزرگی چون: محمدتقی بهجت، مرتضی حائری یزدی، حسین وحید خراسانی، جواد تبریزی، یحیی انصاری شیرازی، غلامرضا صلواتی، حسن حسنزاده آملی و آیتالله کوکبی دروس فقه، اصول و فلسفه را با موفقیّت فراگرفت. و نیز سال ها از استاد شیخ حسن تهرانی به صورت خصوصی کسب فیض نمود.
تحصیلات دانشگاهی وی تا اخذ دکترای فلسفه از دانشگاه تهران ادامه یافت.
تدریس و فعالیتها
وی از سال ۱۳۵۶ تدریس علوم حوزوی را آغاز نمود و از سال ۱۳۷۷ به تدریس خارج فقه و اصول پرداخت. و از سال ۱۳۶۹ به تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در دروس فلسفه و علوم قرآنی در دانشگاه موفّق گردید.
وی در جهت فعالیتهای علمی، تبلیغی به کشورهای: هلند، بلژیک، لوکزامبورک، آلمان، فرانسه، مصر، هند، کشمیر و لبنان مسافرتهایی داشته است و به زبانهای عربی و انگلیسی تسلط دارد.
آثار
آثار قلمی او ۱۲ کتاب و بیش از ۱۴۰ مقاله می باشد؛ از جمله:
آشنایی با بحارالانوار.
حاشیه الهیّات تجرید، (کتاب سال ۱۳۷۵ جمهوری اسلامی ایران).
حاشیه شرح اشارات.
مقاله «حرکت حبّی»، بهترین مقاله سال ۱۳۷۵ از سوی جشنواره مطبوعات.
مقاله «اندیشههای فلسفی امام خمینی قدس سره»، مقاله برگزیده جشنواره اشراق.
منبع : راسخون
اعضای هیات تحریریه
فلسه و کلام اسلامی
- porsesh11ahmadbeheshti.ir
- بیشتر
فتح الله نجارزادگان رتبه علمى : استاد سال اخذ مدرک : 1378 از دانشگاه : تهران رشته تحصیلی و گرایش آن : دکترای علوم قرآن و حدیث سایت شخصی استاد: (http://www.najarzadegan.ir) |
|
سوابق اجرایی :
سوابق تحقیقاتى (طرح های پژوهشی):
سوابق فعالیتهاى آموزشى :
کتاب ها:
مقاله های ISI:
مقاله های علمی پژوهشی و بین المللی:
مقالات علمی - ترویجی و سایر مقالات:
پایان نامه ها:
مقاله در کنگره های بین المللی:
مقاله در همایش های ملی :
مقاله در دائرة المعارف ها:
افتخارات علمی:
|
فتح الله نجارزادگان رتبه علمى : استاد سال اخذ مدرک : 1378 از دانشگاه : تهران رشته تحصیلی و گرایش آن : دکترای علوم قرآن و حدیث سایت شخصی استاد: (http://www.najarzadegan.ir) |
|
سوابق اجرایی :
سوابق تحقیقاتى (طرح های پژوهشی):
سوابق فعالیتهاى آموزشى :
کتاب ها:
مقاله های ISI:
مقاله های علمی پژوهشی و بین المللی:
مقالات علمی - ترویجی و سایر مقالات:
پایان نامه ها:
مقاله در کنگره های بین المللی:
مقاله در همایش های ملی :
مقاله در دائرة المعارف ها:
افتخارات علمی:
|
اعضای هیات تحریریه
فلسفه تعلیم و تربیت
- beheshtiatu.ac.ir
- بیشتر
ف-1- مقدمات
1- جامع المقدمات (بخش صرف)، در محضر آیه الله احمد بهشتی، 1372-1371.
2- الهدایه فی النحو، در محضر آیه الله احمد بهشتی، 1373-1372.
3- شرح قطرالندی، در محضر آیه الله احمد بهشتی، 1374-1372.
4- سیوطی، مغنی، شرح المختصر، نزد فضلای حوزة آیه الله مجتهدی (ره)،1377-1375.
5- اللمعه الدمشقیه، در محضر آیه الله احمد بهشتی، حجه الاسلام والمسلمین احمد پاکتچی (ره)،1377-1375.
الف-2-سطح
1- رسائل، در محضر آیه الله احمد بهشتی، 1389.
2- مکاسب، در محضر آیه الله محمد تقی شریعتمداری، 1385-1382.
3- جلد اول کفایه، در محضر آیه الله احمد بهشتی ،1387-1380.
4-جلد دوم کفایه، در محضر آیه الله سیدرضی شیرازی، 1383-1380.
الف- 3- خارج
1- القواعد الفقهیه، در محضر آیه الله سیدرضی شیرازی، 1389-1382.
2- فوائد الاصول، در محضر آیه الله سید رضی شیرازی، 1389-1384.
ب- فلسفه و عرفان
1- بدایه الحکمه، در محضر آیه الله احمد بهشتی، 1374-1373.
2- نهایه الحکمه، در محضر آیه الله احمد بهشتی، 1376-1374.
3- الاشارات و التنبیهات ، در محضر آیه الله احمد بهشتی ، 1389-1377.
4- شرح المنظومه، در محضر آیه الله سید رضی شیرازی، 1378-1374.
5- الشواهد الربوبیه، در محضر آیه الله سید رضی شیرازی، 1383-1379.
6- اسفار، در محضر آیه الله سید رضی شیرازی، 1389-1386.
7- فصوص الحکم، در محضر آیه الله سید رضی شیرازی، 1389.
8- شرح گلشن راز، در محضر آیه الله سید ابراهیم خسروشاهی، 1385-1383.
تحصیلات دانشگاهی
1- دوره کارشناسی، رشته علوم تربیتی، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز ، 1367-1362.
2- دوره کارشناسی ارشد، رشته برنامهریزی آموزشی، دانشگاه اصفهان، 1370-1367.
3- دوره دکتری، رشته فلسفة تعلیم و تربیت، گرایش تعلیم و تربیت اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس ، 1379-1372.
زمینههای پژوهشی مورد علاقه
آثار و سوابق پژوهشی
الف- تألیف کتاب به فارسی
1- آیین خرد پروری، موسسة دانش و اندیشه معاصر، تهران، 1386.
2- تأملات فلسفی در تعلیم و تربیت، شرکت و نشر بین الملل، (وابسته به انتشارات امیرکبیر)، تهران ،1389.
3- کودک در خانواده، شرکت و نشر بین الملل، تهران، 1385.
4- دیدگاههای کیفی و اجتماعی در برنامهریزی آموزشی، اطلاعات، تهران، 1389.
5- فلسفة تعلیم و تربیت، اطلاعات، تهران،1374.
6- فلسفة آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی، مشهد.
7- زمینهای برای بازشناسی و نقادی فلسفة تعلیم و تربیت در جهان غرب، اطلاعات، تهران، 1386.
8- روان شناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان، رشد، تهران، 1388.
ب- ترجمه کتاب به فارسی
1- زمینهای برای بازشناسی و نقادی فلسفة تعلیم و تربیت در جهان غرب، (گرآوری، برگردان، و نگارش) اطلاعات، تهران، 1386.
ج- مقالات علمیپژوهشی به زبان فارسی
1- نظام تربیت عقلانی بر مبنای سخنان امام علی (ع)، فصلنامةپژوهشهای تربیتی، تهران، 1379.
2- اندیشههای ابتکاری حکیم صدرالمتالهین شیرازی در حوزه روان شناسی فلسفی، شالودهای برای نظریه پردازی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، فصلنامة پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، تهران، 1385.
3- بررسی دیدگاههای موافق و مخالف با استانداردسازی در آموزش و پرورش، ویژه نامه استاندارد سازی، تهران، 1382.
4- کاوشهایی در فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای معرفت شناسی صدرالمتألهین، فصلنامة اندیشه نوین دینی، قم، 1389.
5- بررسی فلسفه و قلمرو حجاب در اسلام و آثار تربیتی آن، دو فصلنامة تربیت اسلامی، قم، 1388.
6- تحلیل و نقدی بر فلسفه تربیتی کانت با تأکید بر نظریه تربیت اخلاقی وی، فصلنامة علوم تربیتی و روانشناسی، اهواز، 1389.
7- رویکردی اسلامی به فلسفه تربیت دینی، فصلنامة روان شناسی تربیتی، تهران، 1389.
8- درآمدی بر قلمرو عقلانیت در تربیت اسلامی، فصلنامةتعلیم و تربیت، تهران، 1382.
9- مبانی معرفت شناختی تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر حکمت متعالیه صدرایی، فصلنامةروان شناسی و علوم تربیتی، تهران، 1385.
10- تبیین مبانی و اصول تربیت اجتماعی در نهج البلاغه، دوفصلنامةتربیت اسلامی، قم، 1386.
11- تبیین و بررسی نظریه تربیتی فمینیسم و نقد آن از منظر تعلیم و تربیت اسلامی، دو فصلنامة تربیت اسلامی، قم، 1386.
12- فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز، فصلنامةقبسات، تهران، 1385.
13- درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، ویژه نامه فلسفههای مضاف، تهران، 1385.
14- فلسفه، تعلیم و تربیت، و چالش پست مدرنیسم، فصلنامةروان شناسی و علوم تربیتی، تهران، 1386.
15- تربیت عقلانی، فصلنامةدانشنامه امام علی(ع)، تهران، 1380.
16- تربیت اخلاقی بر مبنای دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع)، فصلنامة پژوهشهای تربیت اسلامی، تهران ، 1387.
17- بررسی تطبیقی دیدگاههای انسان شناختی راجرز و مطهری، دوفصلنامة عقل و دین، تهران، 1389.
د- مقالات علمی- ترویجی
د- مقالات ارائه شده به صورت سخنرانی در همایش های ملی
1- روشهای تربیت عقلانی در سخنان امام علی (ع)، همایش ملی تربیت در سیره کلام امام علی (ع)، قم، 1379.
2- استاندارد سازی آموزشی از دیدگاه رئالیسم و اگزیستانسیالیسم، همایش ملی استاندارد و استاندارد سازی در آموزش و پرورش، تهران، 1382.
3- تبیین و نقد پستمدرنیسم در فلسفه تعلیم و تربیت معاصر، همایش نکوداشت دکتر کاردان، تهران، 1384.
4- مبانی معرفتشناختی تعلیم و تربیت اسلامی، همایش بین المللی گفت و گوی علم و دین، تهران، 1385.
5- تشکیک مندی خاصی تربیت اسلامی در پرتو قرآن و سنت نبوی، همایش ملی پیامبر اعظم (ص) و تعلیم و تربیت اسلامی، تهران، 1385.
6- جست و جویی در فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس مبانی معرفت شناختی فلسفه صدرایی، هفتة پژوهش، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 1385.
7- تبیین و نقد دیدگاههای ماجد عرسان کیلانی در باب فلسفه تربیت اسلامی، هفتة پژوهش، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 1387.
8- واکاوی ابعاد فلسفی و تربیتی نظریه وجود ذهنی در حکمت متعالیه صدرایی، هفتة پژوهش، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 1388.
9- کاوشهایی در فلسفة تربیت عرفانی بر مبنای آموزههای حکمت سینوی، همایش ملی سلامت معنوی و تعمیق تربیت اسلامی، قم، 1389.
10- فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای شماری از دیدگاههای معرفتشناختی حکیم صدرالمتالهین شیرازی، همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت؛ چالشها و چشماندازها، تهران، 1389.
ه- مقالات ارائه شده به صورت سخنرانی در همایش بینالمللی
ابتکارات ملاصدرا در روان شناسی فلسفی، همایش بینالمللی ملاصدرا، تهران، 1383.
تأملاتی در فلسفه تربیتی کانت، همایش بینالمللی دویست سال پس از کانت، تهران، 1383.
ه- کتابها، فصلی از کتاب، و مقالات خارجی
ز- نظریه پردازی و نوآوری
نظریه پردازی در " فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه صدرایی " در قالب کرسی نظریه پردازی(در دست انجام)
ح- عضویت در مجامع، هیات تحریریه و انجمنهای ملی و بینالمللی
ح-1- عضویت در مجامع
1- نماینده دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در کمیته کرسیهای نظریهپردازی دانشگاه علامه طباطبایی، 1387-1385.
2- عضو شورای فرهنگی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، 1387-1385.
3- عضو شورای فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، 1386-1385.
4 - عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی، 1386-1385
5- عضو شورای آموزشی پژوهشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، از 1385 تاکنون.
6- عضو و طراح سوال آزمون جامع دکتری کمیته مصاحبه علمی-تخصصی دوره دکتری برنامهریزی درسی دانشکده روانشناسی علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، از 1385 تاکنون .
7- دبیر کمیته علمی کمیته علمی همایش پیامبر اعظم(ص) و تعلیم و تربیت اسلامی، 1385.